در حال بارگزاری ...
دریافت و ارسال فکس

با اینکه امروزه اکثر مکاتبات بین افراد و ادارات با ایمیل و پست های الکترونیکی انجام میگیرد ولی کماکان دستگاه فکس جایگاه ویژه ای در انجام پروسه مکاتبات اداری دارد.

دورنگار ،نمابر ، پست تصویری ، یا فاکس ، یا همان فکس تصویری از یک یا چند صفحه متن یا تصویر را به دستگاه دیگر ارسال میکند. این دستگاه تصویر مدارک فرستاده شده توسط دستگاه های فکسِ دیگر را هم چاپ می کند.

حال در این متن پرگاس پاناسونیک شما را راهنمایی می کنید تا بتوانید نحوه ی دریافت و ارسال فکس را آموزش ببینید ، با ما همراه باشید .

انواع فکس


فکس ها به صورت کلی در سه نوع مختلف تولید می‌شوند:

1.فکس لیزری
2.فکس حرارتی
3.فکس کاربنی
امروزه فکس‌های حرارتی بسیار کم استفاده شده اند، زیرا اسنادی که توسط این فکس‌ها چاپ می‌شدند در مدت کوتاهی محو شده و دیگر قابل خواندن نبودند. اما فکس‌های کاربنی و حرارتی در دسترس مشتریان قرار دارند.

دریافت و ارسال فکس

فکس کاربنی معمولا در شرکت‌ها و مراکز کوچک تا متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرند و اساس کار آن‌ها، استفاده از کاربن در چاپ اطلاعات می‌باشد.

فکس لیزری برای مراکز بزرگ مناسب بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است. در این دستگاه‌ها برای چاپ اسناد از تونر و درام استفاده می‌شود. همین عامل سبب شده تا فکس لیزری در مقایسه با نوع کاربنی آن، از سرعت و کیفیت بالاتری برخوردار باشد.

روش‌های نحوه دریافت و ارسال فکس

روش‌های نحوه دریافت و ارسال فکس


شاید در گذشته امکان ارسال فکس، تنها با استفاده از خود دستگاه آن وجود داشت. اما امروز می‌توانید به روش‌های مختلفی اقدام به ارسال و دریافت فکس کنید. شما می‌توانید از طریق دستگاه و با استفاده از کاغذ و جوهر، فکس مورد نظر خود را ارسال کنید، می‌توانید از طریق کامپیوتری که به دستگاه فکس متصل است، این کار را انجام دهید و حتی این امکان برای شما فراهم است که بدون نیاز به دستگاه فکس و تنها از طریق اینترنت، فکس مورد نظر خود را ارسال کنید. در ادامه به بررسی روش ارسال فکس و نحوه دریافت فکس با استفاده از دستگاه خواهیم پرداخت.

ارسال فکس


ابتدا نیاز به یک شماره دارید. این شماره که به آن شماره نمابر هم گفته می‌شود، مربوط به تلفن مقصد است که دستگاه فکس به آن متصل می‌باشد. برای ارسال، دستگاه را روشن کرده و از اتصال آن به خط تلفن مطمئن شوید. شماره مورد نظرتان را در شماره‌گیر دستگاه وارد کنید.

بعد از اینکه شماره مورد نظر خود را وارد کردید، باید منتظر شنیدن یک بوق کوتاه باشید که به معنی آمادگی دستگاه مقصد برای دریافت فکس می‌باشد. حال دکمه Start را فشار دهید. در این مرحله ارسال فکس شروع می‌شود.

این دکمه با یک برچسب مشخص شده و معمولا اندازه بزرگ‌تری دارد. زمانی که برگه در حال ارسال است، چندبار صدای بوق را خواهید شنید که این به معنای انجام فرایند فکس است. در این مرحله بر روی نمایشگر دستگاه، پیغام ” Sent OK ” را مشاهده خواهید کرد. چند دقیقه بعد از ارسال موفقیت آمیز فکس هم یک بار صدای بوق را خواهید شنید.


برای دریافت فکس باید شماره خود را در اختیار ارسال کننده قرار دهید. دستگاه شما هم باید روشن بوده و به خط تلفن متصل باشد. علاوه بر این، باید کاغذ و جوهر دستگاه را چک کرده و از موجود و کافی بودن آن ها اطمینان داشته باشید.

نحوه دریافت فکس

دستگاه باید در حالت اتوماتیک یا fax قرار داشته باشد تا هر زمان که اطلاعات ارسال شد، آن‌ها را بر روی برگه موجود در دستگاه چاپ کند.

در زمان دریافت فکس، صدای زنگ تلفن را دستگاه خواهید شنید. در این هنگام نباید گوشی را بردارید و تنها کافی است اجازه دهید تا اطلاعات به ترتیب دریافت شده و روی برگه‌ها چاپ شوند. البته زمانی که دستگاه شما فکسی را ارسال می‌کند، چراغ چشمک‌زن آن روشن می‌شود و این کار تا زمان دریافت کامل اطلاعات، ادامه خواهد داشت. به طور کلی تلفن شما، به سه صورت در حالت دریافت فکس قرار می گیرد:

زمانی که تلفن زنگ می خورد و شما به آن پاسخی نمی دهید، بعد از هفت بار زنگ خوردن، به طور اتوماتیک روی حالت فکس قرار می گیرد. پس اگر تماس گیرنده، قصد ارسال فکس را داشته باشد، دستگاه آن را دریافت می کند.
اگر تلفن را بردارید، برای دریافت فکس می توانید دکمه Start را فشار دهید و به این طریق دستگاه را در حالت شروع دریافت فکس قرار دهید.
تلفن خاموش است و شما صدای زنگ را نمی شنوید. در این هنگام دستگاه فکس به طور اتوماتیک بر روی حالت دریافت قرار خواهد گرفت.


در آخر ذکر این نکته خالی از لطف نیست که پرگاس پاناسونیک با بیش از ده سال حضور موثر در بازار پاناسونیک مفتخر به انجام خدمات ذیل است:

برای ارتباط با ما با شماره ی زیر تماس بگیرید :

تهران – سعدی جنوبی – کوچه خوانساری – مجتمع امیر کبیر – طبقه اول – واحد ۱۰۵ ۰۲۱-۳۳۹۴۷۰۷۲info@pargaspanasonic.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *